[us_page_title description=”1″ align=”center”]

زمانیکه اسم بازیابی اطلاعات می آید اکثر کاربران به یاد نرم افزارهایی مثل Recovery My Files می افتند. این نرم افزار از ساده ترین و قدیمی ترین برنامه های بازیابی اطلاعات است که امکانات محدودی دارد. اما اینگونه نرم افزار ها تنها زمانی بکار می آیند که اطلاعات توسط کاربر حذف شده باشد. در مواقعی که هارد دیسک یا فلش مموری دچار مشکل شده باشد هیچ کاری از نرم افزارهای بازیابی اطلاعات برنمی آید زیرا هارد های معیوب یا توسط سیستم عامل قابل شناسایی نیستند و یا بعد از شناسایی درایو آن باز نمیشود. در موارد این چنینی نیاز به ابزار و تجهیزات تخصصی تری است که این تجهیزات بسیار گرانقیمت و کار با آنها نیازمند دانش و تخصص خاصی است.

چه زمانی به یک مرکز بازیابی اطلاعات نیاز پیدا میکنیم؟

حتما برای هر کدام از ما اتفاق افتاده که اطلاعات مهم خودمان را بصورت سهوی حذف کرده باشیم و یا دستگاه ذخیره سازی که اطلاعات را درون آن ذخیره کرده ایم دچار مشکل شده باشد. در اینگونه موارد اغلب اوقات کاربران سعی میکنند که خودشان با استفاده از نرم افزار های موجود در اینترنت اطلاعات را بازیابی نمایند. این کار گاهی ممکن است موفقیت آمیز باشد و گاهی هم ممکن است که کار خراب تر از قبل شود. در مواردی که اطلاعات مهمی در هارد یا فلش خود دارید سعی کنید روی آن آزمایش انجام ندهید زیرا این کار ریسک عدم بازیابی اطلاعات را افزایش میدهد. بهترین کار مراجعه به یک مرکز تخصصی بازیابی اطلاعات است که البته باید از تخخصی بودن آن مجموعه و معتبر بودن آن اطمینان حاصل کرد.

بازیابی اطلاعات

تجهیزات بازیابی اطلاعات

شایان ذکر است بازیابی اطلاعات یک حرفه کاملا تخصصی با ابزار بسیار گرانقیمت است و تعداد مراکز تخصصی در این حرفه در تهران فراتر تعداد از انگشتان دست نمیرود. بنابراین باید در انتخاب مجموعه معتبر دقت خاصی بخرج داد. برای آشنایی بیشتر با تجهیزات بازیابی اطلاعات به این مطلب مراجعه کنید. بدلیل دستمزد های نسبتا بالای حرفه بازیابی اطلاعات، طمع یک سری افراد سودجو برانگیخته شده و ادعای تخصص در این حرفه را میکنند. متاسفانه اغلب اوقات هارد دیسک های معیوب کاربران مانند موش آزمایشگاهی به زیر دست اینگونه افراد می افتد و در اکثر موار چیزی جز خرابکاری بیشتر حاصل نمیشود. در مورادی هم خرابکاری این اشخاص به جایی میرسد که دیگر توسط یک متخصص هم هارد قابل بازیابی نیست. 

بازیابی اطلاعات

نکاتی که انتخاب یک مرکز بازیابی اطلاعات را برای شما آسان مینماید و ریسک شما را کاهش دهد!

اولین نکته ای که باید بدانید این است که حرفه بازیابی اطلاعات تجهیزات فوق تخصصی و بسیار گرانقیمتی دارد که هر فرد یا مجموعه ای توان خرید آنها را ندارد. ست کامل تجهیزات این حرفه نزدیک به ۱۰۰ میلیون تومان قیمت دارد. بنابراین با یک حساب سر انشگتی میتوان پی برد که تعداد مجموعه هایی که چنین تجهیزاتی را دارند نمیتواند زیاد باشد.

دومین نکته مهم این است که کار با چنین تجهیزات فوق پیشرفته ای نیازمند دانش خاصی است که کسب علم آن کار ساده ای نیست و حصول آن بسیار پر هزینه است. بنابراین دایره انتخاب مجموعه های معتبر تنگ تر میشود.

سومین نکته این است که مجموعه خدمات دهنده باید دارای جواز کسب با رسته تعمیرات ماشین های اداری باشد. اتحادیه فناوران تهران تنها به شرکت ها و مجموعه هایی مجوز خدمات فنی و تعمیر میدهد که متخصصین آنها بتوانند از پس گذراندن امتحانات مربوطه بر بیایند. با این حساب داشتن جواز کسب یک مجموعه با رسته خدمات ماشین های اداری میتواند یک سوپاپ اطمینان باشد.

نکته چهارم و آخر اینکه میتوانید از مسئول مجموعه راجع به تجهیزات مورد استفاده مانند PC3000 و کلین روم سوالاتی بپرسید و ببنید که آیا آشنایی با این تجهیزات دارند یا خیر؟ معمولا کسانی که بصورت تخصصی کار بازیابی و تعمیر هارد را انجام میدهند اطرافشان پر از هارد دیسک است که این نشانه خوبی است! با در نظر گرفتن موارد فوق میتوانید یک انتخاب درست و مطمئن داشته باشید. ضمنا جهت نتیجه گیری بهتر در بازیابی اطلاعات رعایت یک سری نکات الزام آور است که میتوانید این نکات را در این بخش مطالعه نمایید.

آیا میدانستید هارد پلاس یکی از مراکز تحقیق و توسعه در زمینه حل مشکلات پیچیده هارد دیسک بوده و با ۲۵ مجموعه در سراسر ایران در ارتباط است!

درباره هارد پلاس

مرکز بازیابی اطلاعات

مقالات مرتبط:   هزینه ریکاوری اطلاعات چگونه محاسبه میشود!

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست